„Kľúčovým cieľom nie je rast,“ povedal Antlitz, podľa ktorého sa skupina zameriava viac na kvalitu a na marže ako na objem a podiel na trhu.
Podľa neho koncern VW zníži v priebehu nasledujúcich ôsmich rokov v
Európe o 60 % svoj sortiment benzínových a naftových áut, ktorý
pozostáva najmenej zo 100 modelov rozmiestnených medzi niekoľkými
značkami.
Noviny uviedli, že nová stratégia VW je znakom hlbokých zmien v
automobilovom sektore, ktorý sa celé dekády snažil zvýšiť zisky predajom
väčšieho množstva áut každý rok, aj keď si to vyžadovalo výrazné zľavy.
Bývalý generálny riaditeľ VW Martin Winterkorn, ktorý odstúpil v
dôsledku škandálu s emisiami naftových motorov, si dal za cieľ poraziť
Toyotu a General Motors a dosiahnuť, aby sa VW stal do roku 2018
najväčším predajcom áut z hľadiska objemu.
TASR o tom informuje na základe správy Reuters.